Regulamin klubu GRAFIT
Niniejszy Regulamin stanowi wzorzec umowy w rozumieniu art. 384 Kodeksu Cywilnego. Określa prawa i obowiązki osób korzystających z usług świadczonych w Klubie, w szczególności jako strona Umowy Członkowskiej, Wejścia Jednorazowego, Pierwszego Wejścia Próbnego, Treningu Personalnego z Trenerem Klubu, a także korzystających na podstawie warunków promocji lub na podstawie programu partnerskiego akceptowanego przez Właściciela Klubu.
§1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin, określa prawa i obowiązki osób korzystających z usług świadczonych w siłowni działającej pod nazwą „GRAFIT” (dalej jako „Klub”), zlokalizowanej na pierwszym piętrze w budynku biurowym Elemental, znajdującym się w Grodzisku Mazowieckim przy ul. R. Traugutta 42a, 05-825 Grodzisk Mazowiecki, której właścicielem jest Grawiton spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Grodzisku Mazowieckim, przy ul. Gen. L. Okulickiego 21, 05-825 Grodzisk Mazowiecki, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001064222, NIP 1182016124, REGON 142112826 (dalej jako „Właściciel Klubu”), w szczególności stron Umowy Członkowskiej, której Regulamin jest integralną częścią.
- W celu realizacji uprawnień określonych w Regulaminie Klient może skontaktować się z Klubem za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres: ul. R. Traugutta 42a, 05-825 Grodzisk Mazowiecki, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: kontakt@grafit.biz.pl, bądź telefonicznie pod numerem telefonu +48 509 057 607.
- W Klubie świadczone są usługi sportowo-rekreacyjne, polegające w szczególności na możliwości korzystania z Siłowni oraz Treningów Personalnych.
- Szczegółowe warunki na jakich Klub udostępnia Klientom możliwość korzystania ze Strony Internetowej prowadzonej pod adresem www.grafit.biz.pl oraz Strefy Klienta określa Regulamin Świadczenia Usług Drogą Elektroniczną.
- Regulamin, Regulamin Świadczenia Usług Drogą Elektroniczną oraz Regulamin Trenerów Zewnętrznych udostępniane są Klientom nieodpłatnie za pośrednictwem Strony Internetowej w formie, która umożliwia jego pobranie, zapisanie na nośniku, utrwalenie i wydrukowanie, a także w Recepcji Klubu.
- Pełna oferta Karnetów oraz Karnetów Trenerskich dostępna jest na Stronie Internetowej Klubu pod adresem www.grafit.biz.pl oraz w Recepcji Klubu.
- Sprzęt używany w Klubie jest sprzętem spełniającym wszelkie wymogi dla tego typu urządzeń.
- Decydując się na korzystanie z usług świadczonych w Klubie po zapoznaniu się z niniejszym Regulaminem Klient potwierdza, że jest świadomy, że jego stan zdrowia pozwala na korzystanie z oferowanych usług i jest świadomy, że bierze udział w treningach oraz używa wyposażenia znajdującego się w Klubie na własną odpowiedzialność i ryzyko.
- Klub jest całodobowy, czynny 7 (siedem) dni w tygodniu.
- Recepcja Klubu jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 21:00, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Klub może prowadzić akcje promocyjne skierowane do swoich Klientów oraz osób nie będących Klientami, których warunki każdorazowo określają ogłoszenia umieszczane w Klubie lub na Stronie Internetowej.
- Przez pojęcia zastosowane w niniejszym Regulaminie rozumie się, o ile z kontekstu nie wynika inaczej, definicje wskazane poniżej, a także inne definicje zawarte w treści Regulaminu:
- Administrator – ma znaczenie nadane w § 15 ust. 1 niniejszego Regulaminu.
- Cennik – dokument określający wysokość opłat za usługi świadczone w Klubie, w tym za Karnety, Wejścia Jednorazowe, Treningi Personalne, Karnety Trenerskie, towary oraz inne usługi oferowane przez Właściciela Klubu. Cennik dostępny jest na Stronie Internetowej Klubu i w Recepcji Klubu.
- Członek Klubu – osoba, która zawarła Umowę Członkowską.
- Członkostwo – to okres ważności Karnetu wynikający z Umowy Członkowskiej, w jakim Członek Klubu jest uprawniony do korzystania z usług świadczonych w Klubie na zasadach określonych w Regulaminie oraz w zakresie wskazanym w ofercie dla wybranego Karnetu.
- Członkostwo Trenerskie – okres ważności Karnetu Trenerskiego, w jakim Trener Zewnętrzny jest uprawniony do korzystania z infrastruktury technicznej, w tym z urządzeń i sprzętu umożliwiających prowadzenie Treningów Personalnych, w celu świadczenia w Klubie, na rzecz osób fizycznych (Klientów Trenera Zewnętrznego) Treningów Personalnych oraz na korzystanie z usług świadczonych w Klubie.
- Dokument Tożsamości – ważny dokument, na podstawie którego można stwierdzić tożsamość Klienta, zawierający imię i nazwisko oraz zdjęcie, wydany przez organ administracji publicznej (w szczególności dowód osobisty, paszport, karta pobytu, prawo jazdy), szkołę (legitymacja szkolna, legitymacja studencka), lub inny podmiot uprawniony do wystawiania dokumentów potwierdzających określony status osoby (np. legitymacja emeryta-rencisty, legitymacja osoby niepełnosprawnej). Dokumentem Tożsamości nie są identyfikatory służbowe. Przez Dokument Tożsamości rozumie się również okazanie ekranu urządzenia mobilnego Klienta zawierające dane osobowe tego Klienta wyświetlone za pomocą aplikacji mObywatel. W przypadku Klientów korzystających z Kart Partnerskich, Personel Recepcji Klubu ma prawo żądać okazania konkretnego dokumentu potwierdzającego tożsamość lub uprawnienia do korzystania z danego rodzaju karty, zgodnie z warunkami współpracy określonymi przez operatora karty.
- Karnet – abonament uprawniający do korzystania z usług Klubu przez okres 30 (trzydziestu) kolejnych dni kalendarzowych, licząc od daty rozpoczęcia wskazanej podczas zakupu Karnetu. Karnet przysługuje wyłącznie osobie, do której został przypisany, co oznacza, że nie może być przekazywany ani użyczany innym osobom. Szczegółowy zakres usług dostępnych w ramach Karnetu oraz warunki jego użytkowania określa rodzaj wybranego abonamentu. Dostępne są następujące rodzaje Karnetów:
- OPEN GYM – Karnet ważny przez 30 (trzydzieści) dni, uprawnia do nielimitowanego korzystania z Siłowni przez 7 (siedem) dni w tygodniu, 24 (dwadzieścia cztery) godziny na dobę;
- SMART – Karnet ważny przez 30 (trzydzieści) dni, uprawnia do nielimitowanego korzystania z Siłowni przez 7 (siedem) dni w tygodniu, w godzinach od 6:00 do 16:00;
- MINI – Karnet ważny przez 30 (trzydzieści) dni, uprawnia do 4 (czterech) wejść, obejmujących dostęp do Siłowni przez 7 (siedem) dni w tygodniu, 24 (dwadzieścia cztery) godziny na dobę.
Szczegółowy zakres usług objętych poszczególnymi Karnetami oraz warunki ich użytkowania określa aktualna oferta Klubu dostępna na Stronie Internetowej i w Recepcji Klubu.
- Karnet Trenerski – abonament nabywany w celu świadczenia w Klubie przez Trenera Zewnętrznego usług na rzecz Klientów Trenera Zewnętrznego uprawniający Trenera Zewnętrznego do korzystania z infrastruktury technicznej, w tym z urządzeń i sprzętu znajdujących się w Klubie, zgodnie z aktualną ofertą Klubu, przez okres i na warunkach określonych w Umowie Trenerskiej. Dostępne są następujące rodzaje Karnetów Trenerskich:
- Karnet Trenerski BASIC – uprawnia do nielimitowanego wstępu do Klubu w celu prowadzenia Treningów Personalnych w przestrzeni treningowej przez okres kolejnych 30 (trzydziestu) dni kalendarzowych licząc od daty rozpoczęcia wskazanej podczas zakupu;
- Karnet Trenerski PREMIUM – uprawnia do nielimitowanego wstępu do Klubu w celu prowadzenia Treningów Personalnych w przestrzeni treningowej przez okres kolejnych 30 (trzydziestu) dni kalendarzowych licząc od daty rozpoczęcia wskazanej podczas zakupu, a ponadto zapewnia:
– publikację zdjęcia i opisu Trenera Zewnętrznego na Stronie Internetowej Klubu,
– publikację numeru telefonu Trenera Zewnętrznego na Stronie Internetowej Klubu.
Szczegółowy zakres usług objętych poszczególnymi Karnetami Trenerskimi oraz warunki ich użytkowania określa aktualna oferta Klubu dostępna na Stronie Internetowej i w Recepcji Klubu.
- Karta Członkowska lub Karta Klubowicza – dokument zawierający informacje dotyczące uprawnień do korzystania z Klubu zgodne z zawartą przez Członka Klubu Umową Członkowską oraz zawartą przez Trenera Zewnętrznego Umową Trenerską.
- Karta Jednorazowa – karta wydawana osobom korzystającym z usług Klubu na podstawie: Wejścia Jednorazowego, Pierwszego Wejścia Próbnego lub z Treningu Personalnego z Trenerem Klubu, a także Kart Partnerskich, umożliwiająca dostęp do Siłowni oraz otwarcie i zamknięcie szafki w szatni. Osoba otrzymująca Kartę Jednorazową jest zobowiązana do jej zwrotu po zakończeniu treningu – bezpośrednio w Recepcji Klubu lub, w przypadku opuszczenia Klubu po godzinach jej pracy, w miejscu do tego wyznaczonym.
- Karta Partnerska lub Karta Sportowa – dokument wydawany przez partnerów współpracujących z Klubem, na podstawie zawartej z nim umowy, uprawniający do korzystania z usług świadczonych w Klubie. Informacja o aktualnie akceptowanych Kartach Partnerskich dostępna jest na Stronie Internetowej i w Recepcji Klubu.
- Klient – osoba fizyczna posiadająca status Członka Klubu lub osoba fizyczna, niebędąca Członkiem Klubu korzystająca z usług Klubu na innej podstawie wskazanej w Regulaminie. Klientem może być osoba pełnoletnia lub Małoletnia, zgodnie z postanowieniami § 2 ust. 1 poniżej.
- Klient Trenera Zewnętrznego – osoba fizyczna posiadająca status Członka Klubu, która korzysta z usług świadczonych w Klubie na podstawie Karnetu OPEN GYM, na rzecz której Trener Zewnętrzny świadczy odpłatne usługi, tj. Treningi Personalne.
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1061, 1237 z późn. zm.).
- Konsument – zgodnie z art. 221 Kodeksu Cywilnego, oznacza osobę fizyczną dokonującą z Właścicielem Klubu, będącym przedsiębiorcą, czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, w szczególności zawierającą Umowę Członkowską w celach prywatnych, rekreacyjnych lub zdrowotnych, a nie w celach zarobkowych.
- Konto – zbiór zasobów i uprawnień przypisanych konkretnemu Klientowi lub Trenerowi Zewnętrznemu w Strefie Klienta dostępnych po zalogowaniu.
- Małoletni – osoba, która ukończyła 15. i nie ukończyła 18. roku życia.
- Personel Klubu – manager, trenerzy, instruktorzy, obsługa Recepcji Klubu.
- Pierwsze Wejście Próbne – jednorazowa, bezpłatna możliwość skorzystania z usług Klubu, przysługująca osobie korzystającej z usług Klubu po raz pierwszy. Uprawnienie do Pierwszego Wejścia Próbnego przysługuje po zapoznaniu się i zaakceptowaniu Regulaminu oraz uzupełnieniu danych w formularzu dostępnym w Recepcji Klubu, wraz z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach wskazanych w formularzu. W ramach Pierwszego Wejścia Próbnego możliwe jest jednorazowe skorzystanie z Siłowni.
- Przedstawiciel Ustawowy – osoba uprawniona z mocy prawa do reprezentowania Małoletniego, w szczególności jego rodzic lub opiekun prawny, która działa w jego imieniu, wyraża zgodę na korzystanie przez Małoletniego z usług świadczonych w Klubie oraz ponosi odpowiedzialność za przestrzeganie Regulaminu przez Małoletniego.
- Recepcja Klubu – wyznaczone miejsce na terenie Klubu służące do obsługi Klientów Klubu. Obsługa ostatniego Klienta (rozumiana jako obsługa Klienta korzystającego z Wejścia Jednorazowego, Pierwszego Wejścia Próbnego lub z akceptowanej Karty Partnerskiej) odbywa się najpóźniej do 30 (trzydziestu) minut przed końcem pracy Recepcji.
- Regulamin – niniejszy dokument określający prawa i obowiązki osób korzystających z usług świadczonych w Klubie.
- Regulamin Świadczenia Usług Drogą Elektroniczną – dokument określający prawa i obowiązki Właściciela Klubu oraz Klienta w związku ze świadczeniem usług drogą elektroniczną przez Właściciela Klubu za pośrednictwem Strony Internetowej, w tym w szczególności w ramach funkcjonalności udostępnianych w Strefie Klienta. Regulamin ten reguluje zasady korzystania z usług świadczonych on-line, takich jak rejestracja Konta, logowanie do Strefy Klienta, zakup Karnetów, Wejść Jednorazowych, Karnetów Trenerskich, dokonywanie płatności oraz zarządzanie posiadanymi usługami.
- Regulamin Trenerów Zewnętrznych – regulamin określający: prawa i obowiązki osób (tj. Trenerów Zewnętrznych), które zawarły Umowę Trenerską z Właścicielem Klubu, zasady prowadzenia Treningów Personalnych przez Trenerów Zewnętrznych na terenie Klubu, w szczególności warunki uzyskania zgody, obowiązki organizacyjne, warunki opłat oraz zasady odpowiedzialności Trenera Zewnętrznego. Regulamin Trenerów Zewnętrznych stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu.
- RODO – ma znaczenie nadane w § 15 ust. 2 lit. a niniejszego Regulaminu.
- Siłownia – część Klubu przeznaczona do treningów, wyposażona w profesjonalny sprzęt do ćwiczeń siłowych, funkcjonalnych i wytrzymałościowych. Obejmuje m.in. strefę wolnych ciężarów, maszyn siłowych, treningu funkcjonalnego, cardio oraz strefę chillout z dostępem do Wi-Fi.
- Strona Internetowa – strona internetowa Klubu dostępna pod adresem www.grafit.biz.pl.
- Strefa Klienta – usługa elektroniczna dostępna dla Klientów i Trenerów Zewnętrznych po zarejestrowaniu się i zalogowaniu się do Konta za pośrednictwem Strony Internetowej, obejmująca zespół informacji służących do ich identyfikacji oraz umożliwiająca dostęp do danych dotyczących zawartej Umowy Członkowskiej (wykupionych Karnetów), Umowy Trenerskiej (wykupionych Karnetów Trenerskich), wykupionych Wejść Jednorazowych oraz innych wykupionych usługach, w szczególności Treningach Personalnych. Strefa Klienta umożliwia również bezpośredni zakup Karnetów, Karnetów Trenerskich oraz Wejść Jednorazowych, dokonywanie płatności i zarządzanie usługami w ramach oferty Klubu.
- Trener Klubu – osoba prowadząca Treningi Personalne na terenie Klubu, działająca na podstawie umowy cywilnoprawnej zawartej z Właścicielem Klubu, wykonująca usługi w imieniu i na rzecz Klubu.
- Trener Zewnętrzny – osoba, która zawarła z Właścicielem Klubu Umowę Trenerską, w celach związanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, której przedmiotem jest:
- odpłatne korzystanie z infrastruktury technicznej, w tym z urządzeń i sprzętu w związku ze świadczeniem przez Trenera Zewnętrznego, odpłatnych usług tj. Treningów Personalnych na rzecz osób fizycznych (Klientów Trenera Zewnętrznego) oraz
- korzystanie z usług świadczonych w Klubie.
Na podstawie Umowy Trenerskiej Trener Zewnętrzny nabywa Członkostwo Trenerskie. Zawierając Umowę Trenerską, oświadcza jednocześnie, że nie jest Konsumentem i godzi się na to, by prawa i obowiązki, zarówno jego, jak i Właściciela Klubu, określał Regulamin Trenerów Zewnętrznych.
- Trening Personalny – indywidualne zajęcia sportowe prowadzone przez wykwalifikowanego Trenera Klubu lub Trenera Zewnętrznego, dostosowane do potrzeb, celów i możliwości uczestnika, mające na celu poprawę ogólnej sprawności fizycznej, zdrowia oraz osiągnięcie założonych rezultatów treningowych. Opłaty za Treningi Personalne prowadzone przez Trenera Klubu określa Cennik dostępny na Stronie Internetowej Klubu oraz w Recepcji Klubu.
- Umowa Członkowska – umowa na odpłatne korzystanie z usług świadczonych w Klubie, zawarta pomiędzy Właścicielem Klubu a Członkiem Klubu, na warunkach wynikających z niniejszego Regulaminu i zgodnie z zakupionym abonamentem (Karnetem).
- Umowa o Korzystanie z Usług Klubu – ma znaczenie nadane w § 15 ust. 2 niniejszego Regulaminu.
- Umowa o Prowadzenie Konta – umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną, zawierana pomiędzy Właścicielem Klubu a Klientem lub Trenerem Zewnętrznym z chwilą dokonania przez nich rejestracji w Strefie Klienta, której przedmiotem jest umożliwienie korzystania z funkcjonalności Strefy Klienta, na zasadach określonych w Regulaminie Świadczenia Usług Drogą Elektroniczną.
- Umowa Trenerska – umowa na odpłatne korzystanie z infrastruktury technicznej, w tym z urządzeń i sprzętu znajdujących się w Klubie w związku ze świadczeniem przez Trenera Zewnętrznego, odpłatnych usług tj. Treningów Personalnych na rzecz osób fizycznych (Klientów Trenera Zewnętrznego) oraz na korzystanie z usług świadczonych w Klubie, zawarta pomiędzy Właścicielem Klubu a Trenerem Zewnętrznym, na warunkach wynikających z Regulaminu Trenerów Zewnętrznych i zgodnie z zakupionym abonamentem (Karnetem Trenerskim).
- Umowa Zawarta na Odległość – ma znaczenie nadane w § 6 ust. 1 niniejszego Regulaminu.
- Ustawa o Prawach Konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1796 z późn. zm.), regulująca prawa i obowiązki konsumentów oraz przedsiębiorców w zakresie umów zawieranych z konsumentami, w tym umów zawieranych na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, w szczególności dotyczących prawa do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 (czternastu) dni.
- Wejście Jednorazowe – usługa uprawniająca Klienta do jednorazowego wejścia na Siłownię, na warunkach określonych w Regulaminie, po uiszczeniu przez Klienta jednorazowej opłaty przewidzianej w Cenniku, a także zapoznaniu się i zaakceptowaniu Regulaminu.
§2. CZŁONKOSTWO W KLUBIE I KORZYSTANIE Z USŁUG KLUBU
- Klientem Klubu może być:
- osoba pełnoletnia, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych;
- Małoletni, wyłącznie za pisemną zgodą swojego Przedstawiciela Ustawowego na korzystanie z wszelkich usług oferowanych w Klubie. Zgoda ta musi zostać złożona osobiście przez Przedstawiciela Ustawowego w obecności Personelu Klubu. Personel Klubu ma prawo zweryfikować dane Przedstawiciela Ustawowego na podstawie okazania Dokumentu Tożsamości. W przypadku wątpliwości co do tożsamości osoby, która podpisała zgodę, o której mowa w niniejszym punkcie, Personel Klubu ma prawo odmówić Małoletniemu wstępu na teren Klubu do momentu zweryfikowania danych tej osoby. Wzór oświadczenia Przedstawiciela Ustawowego dostępny jest na Stronie Internetowej Klubu i w Recepcji Klubu.
- Przedstawiciel Ustawowy zobowiązany jest do podpisania oświadczenia o wzięciu pełnej odpowiedzialności za Małoletniego korzystającego z usług Klubu, zgodnie ze wzorem oświadczenia dostępnym na Stronie Internetowej i w Recepcji Klubu. Małoletni oraz jego Przedstawiciel Ustawowy przyjmują do wiadomości, że Małoletni wykonuje ćwiczenia samodzielnie, oraz że Właściciel Klubu nie ponosi odpowiedzialności za wypadki i kontuzje wynikające z nieprzestrzegania zasad bezpieczeństwa i zasad korzystania z usług Klubu przez Małoletniego.
- Z usług Klubu można korzystać, jeśli spełnione są poniższe warunki:
- rejestracja w Strefie Klienta na Stronie Internetowej lub w Recepcji Klubu oraz potwierdzenie przez Klienta zapoznania się i akceptacja Regulaminu;
- zakup Karnetu lub Wejścia Jednorazowego zgodnie z Cennikiem;
- w przypadku Małoletniego, wymagane jest pisemne wyrażenie zgody przez Przedstawiciela Ustawowego na korzystanie przez Małoletniego z usług oferowanych w Klubie, złożone osobiście w Recepcji Klubu przez Przedstawiciela Ustawowego. Wzór oświadczenia dostępny jest na Stronie Internetowej Klubu i w Recepcji Klubu;
- w przypadku zawarcia Umowy Członkowskiej lub zakupu Wejścia Jednorazowego za pośrednictwem Strony Internetowej i Strefy Klienta – prawo do korzystania z usług Klubu, Klient uzyskuje nie wcześniej niż po upływie terminu na odstąpienie przez niego od takiej umowy, chyba że Klient złożył przy zawarciu Umowy Członkowskiej lub kupując Wejście Jednorazowe stosowne oświadczenie, żądając rozpoczęcia świadczenia na jego rzecz usług przed upływem terminu na odstąpienie zgodnie z § 6 niniejszego Regulaminu.
- Klient ma prawo do korzystania z Siłowni także na podstawie Pierwszego Wejścia Próbnego, akceptowanej przez Klub Karty Partnerskiej, posiadanego przez Klienta vouchera, a także na podstawie akcji promocyjnych organizowanych przez Klub.
- W celu prawidłowego świadczenia usług, Właściciel Klubu może przetwarzać następujące dane Klientów: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, datę urodzenia.
- Klient, który zakupił Karnet korzystając ze zniżki przysługującej uczniom, studentom, seniorom lub osobom z niepełnosprawnościami, zobowiązany jest najpóźniej przed pierwszym wejściem do Klubu na podstawie zakupionego Karnetu okazać w Recepcji Klubu Dokument Tożsamości poświadczający prawo do skorzystania ze zniżki. W przypadku braku takiego dokumentu, Klient zobowiązany jest do dopłaty różnicy między ceną promocyjną a standardową ceną Karnetu. Jeżeli w trakcie ważności Karnetu Personel Klubu stwierdzi, że Klient nie był uprawniony do zniżki, Klient zobowiązany jest do dokonania dopłaty ceny do standardowej ceny Karnetu za cały okres jego ważności – lub w razie odmowy – zobowiązany jest do zapłaty kary umownej w wysokości odpowiadającej równowartości zakupionych a niewykorzystanych usług przypisanych do jego Karty Członkowskiej. Kara ta zostanie potrącona z ewentualnej wierzytelności Klienta o zwrot niewykorzystanych środków. Właściciel Klubu zastrzega sobie prawo dochodzenia na zasadach ogólnych odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonej kary.
- Na prośbę Personelu Klubu, Klient zobowiązany jest okazać Dokument Tożsamości w celu weryfikacji danych.
- Członek Klubu ma prawo korzystać z oferty Klubu na warunkach określonych w Regulaminie oraz w Umowie Członkowskiej, w sposób i zakresie wynikającym z zakupionego Karnetu.
- Karnet oraz Wejście Jednorazowe mogą zostać zakupione w Recepcji Klubu oraz za pośrednictwem Strony Internetowej i Strefy Klienta z wyprzedzeniem nieprzekraczającym 3 (trzech) miesięcy, przy czym ich aktywacja następuje w dniu wskazanym przez Klienta podczas zakupu jako dzień rozpoczęcia korzystania z usługi.
- Po dokonaniu rejestracji oraz zakupu Karnetu lub Wejścia Jednorazowego, Klient otrzymuje odpowiednio Kartę Członkowską (aktywną przez okres ważności Karnetu) lub Kartę Jednorazową. Wydanie Karty Członkowskiej i Karty Jednorazowej następuje wyłącznie w Recepcji Klubu.
- Uprawnienia Klienta do korzystania z usług Klubu, wynikające z posiadania Karty Członkowskiej lub Karty Jednorazowej, mają charakter osobisty i nie mogą być przenoszone na inne osoby. Korzystanie z usług Klubu możliwe jest wyłącznie przez osobę, do której dana karta została przypisana w systemie Klubu.
- Klub zastrzega sobie prawo do potwierdzenia tożsamości Klienta przed wejściem do Klubu lub na jego terenie za pomocą weryfikacji Dokumentu Tożsamości. W przypadku braku Dokumentu Tożsamości Personel Klubu ma prawo odmówić wstępu na teren Klubu.
- Klub zastrzega sobie prawo do pozbawienia Klienta prawa do korzystania z usług Klubu ze skutkiem natychmiastowym w przypadku podania przez niego nieprawdziwych, niepoprawnych lub budzących wątpliwości danych personalnych bądź kontaktowych. W takiej sytuacji Klient zobowiązany jest do zapłaty kary umownej w wysokości odpowiadającej równowartości zakupionych, a niewykorzystanych usług przypisanych do jego Karty Członkowskiej (w przypadku posiadaczy Karnetów) lub Karty Jednorazowej (w przypadku osób, które wykupiły Wejście Jednorazowe). Kara ta zostanie potrącona z ewentualnej wierzytelności Klienta o zwrot niewykorzystanych środków. Właściciel Klubu zastrzega sobie prawo dochodzenia na zasadach ogólnych odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonej kary.
- Obowiązuje bezwzględny zakaz wchodzenia na teren Klubu w inny sposób niż poprzez przyłożenie aktywnej Karty Członkowskiej lub Karty Jednorazowej przez osobę uprawnioną (tj. Klienta przypisanego do danej karty) i samodzielne zwolnienie blokady kołowrotka lub bramki wejściowej. Surowo zabrania się umożliwiania wejścia osobom trzecim na teren Klubu bez wniesienia przez nie wymaganych opłat.
- Pokonywanie bramki wejściowej w inny sposób niż określony w ust. 14 powyżej, w szczególności wejście bez przyłożenia aktywnej Karty Członkowskiej lub Karty Jednorazowej przypisanej do osoby wchodzącej, a także umożliwienie wejścia osobie nieuprawnionej, traktowane jest jako wejście nieuprawnione i próbę oszustwa. W takiej sytuacji Właściciel Klubu może zastosować wobec Klienta następujące sankcje:
- bezzwrotne zatrzymanie Karty Członkowskiej lub Karty Jednorazowej przez Personel Klubu;
- rozwiązanie Umowy Członkowskiej w trybie natychmiastowym z winy Klienta – w przypadku posiadaczy Karnetu;
- obciążenie Klienta karą umowną w wysokości równowartości zakupionych, a niewykorzystanych usług przypisanych do jego Karty Członkowskiej lub Karty Jednorazowej, która zostanie potrącona z wierzytelności o zwrot niewykorzystanych środków;
- zakaz wstępu do Klubu na określony czas.
Właściciel Klubu zastrzega sobie również prawo dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych, jeżeli szkoda przewyższa wysokość kary umownej wskazanej powyżej.
- Właściciel Klubu zastrzega sobie prawo do poinformowania właściwych organów ścigania o każdym przypadku naruszenia przepisów prawa, w tym w szczególności o popełnionym wykroczeniu związanym z nieuprawnionym korzystaniem z usług Klubu, niezależnie od tego, czy czynu tego dopuścił się Klient, czy osoba trzecia.
- Właściciel Klubu zastrzega sobie prawo do monitorowania przypadków nieuprawnionego wejścia na teren Klubu, w tym w szczególności wejść bez przyłożenia aktywnej Karty Członkowskiej lub Karty Jednorazowej, oraz do nakładania sankcji wskazanych w ust. 15 powyżej w terminie do 30 (trzydziestu) dni od dnia wykrycia naruszenia.
- Ze względów bezpieczeństwa, obowiązuje bezwzględny zakaz wpuszczania do budynku, w którym mieści się Klub, osób trzecich poza godzinami pracy Recepcji. W budynku mogą przebywać wyłącznie osoby posiadające przy sobie ważną Kartę Członkowską lub Kartę Jednorazową.
- W przypadku braku Karty Członkowskiej, Personel Klubu może odmówić Członkowi Klubu wejścia na teren Klubu.
- Właściciel Klubu zastrzega sobie prawo do odmowy Klientowi sprzedaży Karnetu lub Wejścia Jednorazowego w Recepcji Klubu bez obowiązku podawania przyczyny. W przypadku zakupu dokonanego za pośrednictwem Strony Internetowej i Strefy Klienta, Właściciel Klubu zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji usługi i niewpuszczenia Klienta na teren Klubu, jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do odmowy świadczenia usług, w szczególności związane z naruszeniem Regulaminu, zasad bezpieczeństwa lub podaniem nieprawdziwych danych przy rejestracji. W takiej sytuacji Klientowi przysługuje zwrot uiszczonej opłaty za niewykorzystaną usługę.
§3. KARTY PARTNERSKIE
- Klienci korzystający z Kart Partnerskich mogą wejść na teren Klubu tylko od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-20:30, każdorazowo za okazaniem Karty Partnerskiej oraz odpowiedniego Dokumentu Tożsamości. W przypadku, braku Dokumentu Tożsamości, wejście do Klubu nie jest możliwe.
- Klienci korzystający z Kart Partnerskich wchodząc każdorazowo do Klubu otrzymają Kartę Jednorazową. Osoby te są zobligowane zwrócić Kartę Jednorazową po zakończeniu treningu – bezpośrednio w Recepcji Klubu lub, w przypadku opuszczenia Klubu po godzinach jej pracy, w miejscu do tego wyznaczonym.
- Klient posługujący się Kartą Partnerską zobowiązany jest do poświadczenia obecności w sposób przyjęty dla danej Karty Partnerskiej. Dopiero po zarejestrowaniu wizyty w sposób opisany w zdaniu powyżej, osoba ta może wejść do Klubu. W przypadku, odmowy poświadczenia wizyty, wejście nie jest możliwe.
§4. ZAWIESZENIE KARNETU
- Klient, który nieprzerwanie korzysta z usług Klubu przez co najmniej 90 (dziewięćdziesiąt) dni, nabywa prawo do zawieszenia wykonywania Umowy Członkowskiej maksymalnie 3 (trzy) razy w ciągu kolejnych 180 (stu osiemdziesięciu) dni. Każde zawieszenie może obejmować okres nie dłuższy niż 7 (siedem) dni kalendarzowych.
- Przez okres zawieszenia Umowy Członkowskiej, Klient nie może korzystać z usług świadczonych w Klubie na podstawie Karnetu, ale zachowuje status Członka Klubu. Okres obowiązywania Umowy Członkowskiej wydłuża się o okres zawieszenia.
- Klient może zawiesić, jak i odwiesić wykonywanie Umowy Członkowskiej składając pisemne oświadczenie w Recepcji Klubu, za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres: ul. R. Traugutta 42a, 05-825 Grodzisk Mazowiecki bądź za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: kontakt@grafit.biz.pl.
- Zawieszenie uprawnień wynikających z Karnetu następuje ze skutkiem od dnia następnego po złożeniu przez Klienta dyspozycji o zawieszeniu Karnetu.
§5. TRENINGI PERSONALNE I KARNETY TRENERSKIE
- Prowadzenie treningów w Klubie dla innej osoby jest możliwe jedynie w następujących przypadkach:
- przez Trenera Klubu;
- przez Trenera Zewnętrznego;
- za pisemną zgodą Właściciela Klubu.
- Prowadzenie Treningów Personalnych w przypadkach innych niż wskazane w ust. 1 jest zakazane, a osoby prowadzące takie treningi zobowiązane są niezwłocznie opuścić Klub na żądanie Personelu Klubu.
- Klub oferuje Klientom Treningi Personalne z Trenerem Klubu. Aktualna oferta treningów znajduje się w Cenniku Klubu. Udział w Treningach Personalnych prowadzonych przez Trenera Klubu objęty jest system rezerwacji miejsc. Rezerwacji można dokonać telefonicznie lub osobiście w Recepcji Klubu.
- Klient zobowiązany jest poinformować Klub o rezygnacji z udziału w Treningu Personalnym z Trenerem Klubu najpóźniej na 12 (dwanaście) godzin przed jego rozpoczęciem. Klient może dokonać zgłoszenia o zamiarze rezygnacji telefonicznie, lub osobiście w Recepcji Klubu.
- Klienci zobowiązani są przychodzić na Treningi Personalne punktualnie, czas Treningu Personalnego liczony jest od umówionej godziny jej rozpoczęcia.
- Klub umożliwia Członkom Klubu Treningi Personalne z Trenerem Zewnętrznym, z zachowaniem poniższych zasad:
- osoba, która jest trenowana przez Trenera Zewnętrznego (Klient Trenera Zewnętrznego) musi uzyskać Członkostwo Klubu zgodnie z § 2 powyżej i w okresie, w którym jest trenowana musi posiadać ważny Karnet OPEN GYM;
- Trener Zewnętrzny zawarł Umowę Trenerską z Właścicielem Klubu.
§6. ODSTĄPIENIE OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
- Zawarcie przez Klienta będącego Konsumentem (i) Umowy Członkowskiej (zakup Karnetu) lub (ii) wykupienie Wejścia Jednorazowego za pośrednictwem Strefy Klienta, jest traktowane jako zawarcie umowy na odległość w rozumieniu przepisów Ustawy o Prawach Konsumenta (dalej jako „Umowa Zawarta na Odległość”). W takim przypadku Klientowi przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy Zawartej na Odległość, bez podania przyczyny, w terminie 14 (czternastu) dni licząc od dnia zawarcia Umowy Zawartej na Odległość, tj. wypełnienia formularza on-line oraz odpowiednio uiszczenia opłat przewidzianych za wybrany Karnet lub Wejście Jednorazowe.
- W związku z prawem do odstąpienia od Umowy Zawartej na Odległość, o którym mowa w ustępie powyżej, Klient uprawniony jest do korzystania z usług Klubu po upływie 14 (czternastu) dni od dnia zawarcia Umowy Zawartej na Odległość, tj. wypełnienia formularza on-line oraz odpowiednio uiszczenia opłat przewidzianych za wybrany Karnet lub Wejście Jednorazowe.
- Klient może rozpocząć korzystanie z usług przed upływem 14 (czternastu) dni, jeżeli wyraził taką wolę poprzez:
- zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu on-line w Strefie Klienta lub
- złożenie pisemnego oświadczenia w Recepcji Klubu.
- W celu odstąpienia od Umowy Zawartej na Odległość, Klient zobowiązany jest złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Zawartej na Odległość. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Zawartej na Odległość – Klient może złożyć w formie pisemnej, osobiście w Recepcji Klubu lub przesyłką poleconą na adres: ul. R. Traugutta 42a, 05-825 Grodzisk Mazowiecki bądź za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: kontakt@grafit.biz.pl. Wzór oświadczenia o odstąpienia od Umowy Zawartej na Odległość dostępny jest na Stronie Internetowej Klubu i w Recepcji Klubu.
- W przypadku złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Zawartej na Odległość zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takiego samego sposobu płatności jaki został użyty przez Klienta, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inny sposobu płatności, który nie będzie wiązał się dla niego z żadnymi kosztami.
- Zwrot płatności nastąpi w terminie 14 (czternastu) dni od daty otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od Umowy Zawartej na Odległość, z tym zastrzeżeniem, iż w przypadku rozpoczęcia obowiązywania Karnetu, na wyraźne żądanie Klienta, przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy Zawartej na Odległość, kwota należności zostanie obliczona proporcjonalnie do liczby dni, w których Klient miał możliwość korzystania z usług świadczonych w Klubie.
- W przypadku wykupienia Wejścia Jednorazowego Klient, ma prawo odstąpić od Umowy Zawartej na Odległość w terminie 14 (czternastu) dni od daty zakupu, o ile nie rozpoczął korzystania z usługi. W przypadku skorzystania z Wejścia Jednorazowego przed upływem tego terminu, prawo odstąpienia wygasa i nie przysługuje zwrot płatności.
§7. PARKING
- Właściciel Klubu udostępnia do dyspozycji Klienta na czas jego pobytu w Klubie bezpłatny, niestrzeżony parking.
- Parking jest czynny całodobowo przez wszystkie dni tygodnia. Właściciel Klubu nie gwarantuje wolnych miejsc parkingowych.
- Klient może korzystać z miejsc parkingowych wyłącznie podczas swojej obecności w Klubie. W przypadku zajmowania miejsc parkingowych w innym okresie Właściciel Klubu zastrzega sobie prawo do odholowania pojazdu na koszt Klienta.
- Parking przeznaczony jest dla samochodów osobowych.
- Właściciel Klubu nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w znajdujących się na terenie parkingu pojazdach, jak również nie odpowiada za rzeczy pozostawione w tych pojazdach, w szczególności Właściciel Klubu nie ponosi odpowiedzialności za szkody (w tym kradzieże, włamania, rozboje) wyrządzone przez kierujących pojazdami, inne osoby przebywające na parkingu ani osoby trzecie.
- Użytkownik pojazdu ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone na terenie parkingu, zarówno właścicielowi terenu, jak i osobom trzecim, w wyniku użytkowania pojazdu.
§8. SZATNIA
- Szafki otwierają się i zamykają przy użyciu Karty Klubowicza lub Karty Jednorazowej.
- Klient może korzystać z zamykanych szafek udostępnionych w Klubie wyłącznie podczas swojej obecności w Klubie. Jeżeli pozostawi je po swoim wyjściu zamknięte, Klub zastrzega sobie prawo do ich otworzenia i do usunięcia z nich pozostawionych przedmiotów, jako porzuconych przez Klienta z zamiarem wyzbycia się.
- Pozostawione przedmioty Klub przechowuje przez okres nie dłuższy niż 30 (trzydzieści) dni, a po tym okresie rzeczy są utylizowane.
- Klient zobowiązuje się wychodząc z Klubu pozostawić szafkę pustą i otwartą.
§9. ZASADY KORZYSTANIA Z USŁUG KLUBU
- Ze wszystkich pomieszczeń ogólnodostępnych w Klubie, wyznaczonych stref i urządzeń Klienci zobowiązani są korzystać zgodnie z ich przeznaczeniem, z uwzględnieniem zasad określonych w Regulaminie, jak również wynikających ze stosownych instrukcji bądź informacji podawanych ustnie przez Personel Klubu.
- Urządzenia wyposażone są w instrukcję bezpiecznego korzystania umieszczoną w kodzie QR umieszczonym na urządzeniu.
- Klienci korzystający z usług Klubu zobowiązani są do:
- przestrzegania przyjętych powszechnie zasad współżycia społecznego, norm dobrego zachowania i szacunku w stosunku do innych osób przebywających na terenie Klubu, w szczególności poprzez niezakłócanie innym osobom możliwości korzystania z usług Klubu; niedopuszczalne jest utrudnianie lub uniemożliwianie korzystania z Klubu innym Klientom, a także jakiekolwiek formy ubliżania im lub grożenia, w tym używanie na terenie Klubu, pomimo uwag ze strony Personelu Klubu, słów powszechnie przyjętych za obelżywe; niedopuszczalne jest także zachowanie uwłaczające godności innych Klientów, w tym zachowania wulgarne i obsceniczne, a także będące przejawem rasizmu lub mające znamiona molestowania lub dyskryminacji z uwagi na rasę, religię lub płeć,
- stosowania się do wskazówek, instrukcji i poleceń Personelu Klubu podczas korzystania z urządzeń i sprzętów dostępnych w Klubie;
- zachowania należytej ostrożności w posługiwaniu się sprzętem i korzystaniu z urządzeń dostępnych w Klubie;
- zapoznania się z regulaminami, instrukcjami użytkowania sprzętów i urządzeń, przed przystąpieniem do korzystania z nich;
- wykonywania ćwiczeń na poszczególnych urządzeniach w sposób zgodny z ich przeznaczeniem oraz instrukcjami i regulaminami;
- zwrócenia się do Personelu Klubu o udzielenie informacji i wskazówek w razie wątpliwości co do sposobu korzystania z poszczególnych urządzeń i sprzętów;
- powstrzymania się od korzystania z urządzeń i sprzętów w przypadku wątpliwości co do prawidłowości ich działania, a także w sytuacji zauważenia wszelkich wad oraz usterek i bezzwłocznego zgłoszenia tego faktu Personelowi Klubu;
- wykonywania ćwiczenia, dostosowując rodzaj i ich intensywność do swoich możliwości i aktualnego stanu zdrowia, a w przypadku wątpliwości dotyczących zdolności do wykonywania ćwiczeń, Klient zobowiązany jest przed skorzystaniem z usług Klubu skonsultować się z lekarzem lub innym specjalistą; Właściciel Klubu oraz Personel Klubu nie ponoszą odpowiedzialności za wypadki oraz kontuzje powstałe na terenie Klubu wynikłe z nieprzestrzegania niniejszego Regulaminu przez Klientów;
- korzystania Siłowni, szatni i innych pomieszczeń dostępnych w Klubie, w sposób odpowiadający ich przeznaczeniu, instrukcjom Personelu Klubu, zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i właściwymi przepisów ochrony przeciwpożarowej; w szczególności niedozwolone jest dokonywanie zmian i dowolne regulowanie urządzeń technicznych, takich jak sprzęt audiowizualny oraz przestawianie urządzeń treningowych bez uprzedniego uzgodnienia z Personelem Klubu;
- dezynfekcji używanego sprzętu oraz odkładania na miejsce dla niego przeznaczone;
- posiadania odpowiedniego stroju oraz obuwia sportowego zamiennego; obowiązuje nakaz zmiany obuwia po wejściu do szatni, na czyste, kryte obuwie sportowe, a w pomieszczeniach takich jak łazienki oraz pomieszczeniach z prysznicami na obuwie kąpielowe na gumowej, antypoślizgowej podeszwie; Personel Klubu jest uprawniony do sprawdzenia czystości obuwia, a w razie stwierdzenia nieprawidłowości w tym zakresie, Klient może zostać wyproszony z Klubu, bez prawa do zwrotu płatności za dane wejście (w przypadku Wejść Jednorazowych);
- posiadania i używania osobistego ręcznika na terenie Klubu;
- powiadomienia o każdorazowej zmianie swoich danych osobowych i ich aktualizacji w Recepcji Klubu.
- Na terenie Klubu obowiązuje bezwzględny zakaz:
- palenia tytoniu lub e-papierosów;
- posiadania i spożywania alkoholu;
- posiadania i zażywania środków odurzających i narkotyków;
- przychodzenia w stanie nietrzeźwości, w stanie odurzenia lub pod wpływem narkotyków;
- przynoszenia niebezpiecznych narzędzi i przedmiotów, materiałów pirotechnicznych oraz łatwopalnych;
- prowadzenia na terenie Klubu jakiejkolwiek działalności zarobkowej, a w szczególności działalności handlowej, marketingowej i usługowej, w tym prowadzenia szkoleń, warsztatów, treningów w charakterze trenera personalnego bez uprzedniej pisemnej zgody Właściciela Klubu;
- naklejania i pozostawiania reklam i ulotek;
- wnoszenia na teren Klubu, a także oferowania, dostarczania lub udostępniania w jakikolwiek sposób osobom trzecim leków dostępnych na receptę (które nie zostały przepisane przez lekarza) lub innych środków, których celem jest zwiększenie sprawności fizycznej;
- wprowadzania osób towarzyszących (także dzieci);
- wprowadzania zwierząt.
- Klient będący w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub innych środków odurzających lub narkotyków nie będzie wpuszczany na teren Klubu, a w przypadku stwierdzenia, że znajduje się w takim stanie już po wejściu do Klubu, może zostać wyproszony z Klubu, bez prawa do zwrotu płatności za dane wejście (w przypadku Wejść Jednorazowych).
- Filmowanie, nagrywanie dźwięku oraz wykonywanie fotografii na terenie Klubu w celach komercyjnych jest zabronione bez uprzedniej, wyraźnej zgody Właściciela Klubu. Właściciel Klubu może wyrazić zgodę na takie działania na warunkach przez siebie określonych, w tym uzależnić jej udzielenie od zapłaty stosownego wynagrodzenia.
- Klienci zobowiązani są do stosowania się do ogólnie przyjętych norm zachowania podczas korzystania z usług Klub, a także przestrzegania i zachowania czystości, w szczególności niedopuszczalne jest utrudnianie lub uniemożliwianie korzystania z Klubu innym Klientom.
- Osoby, które swym działaniem bądź zaniechaniem naruszać będą postanowienia niniejszego Regulaminu zobowiązane są opuścić teren Klubu na prośbę Personelu Klubu.
- Klient przed wejściem do Klubu, jak również przed wejściem do Siłowni, zobowiązany jest każdorazowo zapoznać się z aktualnymi informacjami umieszczonymi w strefie wejściowej do Klubu lub danej strefy, a dotyczącymi wymagań sanitarnych, zasad bezpiecznego i higienicznego korzystania z poszczególnych stref, urządzeń oraz innych szczegółowych zasad korzystania z Klubu.
- Przed wejściem do Siłowni, Klienci zobowiązani są do skorzystania z obowiązkowej szatni zgodnie z zasadami określonymi w § 8 niniejszego Regulaminu.
- Godziny otwarcia Klubu podane są na Stronie Internetowej oraz dostępne są w Recepcji Klubu.
- Godziny otwarcia Klubu mogą zostać zmienione lub Klub może zostać zamknięty w dni ustawowo wolne od pracy. Właściciel Klubu zobowiązany jest poinformować o tym fakcie z odpowiednim wyprzedzeniem poprzez umieszczenie stosownej informacji w Recepcji Klubu, na Stronie Internetowej, lub na profilach Klubu prowadzonych w mediach społecznościowych. W przypadku, gdy w dniu ustawowo wolnym od pracy Klub będzie całkowicie zamknięty, okres ważności Karnetu oraz obowiązywania Umowy Członkowskiej ulega przedłużeniu o liczbę dni, w których Klub był niedostępny dla Klienta.
- Klub może zostać zamknięty na czas konieczny do usunięcia awarii, przeprowadzenia remontów lub zabiegów sanitarnych, na podstawie decyzji władz, z powodu siły wyższej oraz w innych uzasadnionych przypadkach. Klienci zostaną o tym fakcie powiadomieni poprzez umieszczenie stosownej informacji w Recepcji Klubu, na Stronie Internetowej, lub na profilach Klubu prowadzonych w mediach społecznościowych. W przypadku, gdy okres niedostępności Klubu przekroczy 24 (dwadzieścia cztery) godziny, ważność Karnetu oraz okres obowiązywania Umowy Członkowskiej zostaną odpowiednio przedłużone o liczbę dni, w których Klub był zamknięty.
§10. ZGŁASZANIE AWARII I SYTUACJI NADZWYCZAJNYCH
- Klient ma obowiązek niezwłocznie zgłosić w Personelowi Klubu wszelkie zauważone usterki techniczne, awarie, sytuacje potencjalnie niebezpieczne lub inne nieprawidłowości zaobserwowane na terenie Klubu.
- Po godzinach pracy Recepcji, zgłoszenia należy kierować pod numer alarmowy umieszczony przy kołowrotku wejściowym.
- Numer alarmowy służy wyłącznie do pilnych i uzasadnionych zgłoszeń, w szczególności dotyczących bezpieczeństwa, awarii urządzeń, braku możliwości opuszczenia obiektu, zgubienia karty dostępu lub innych sytuacji wymagających natychmiastowej reakcji.
- Klient proszony jest o zachowanie staranności przy korzystaniu z numeru alarmowego. Bezzasadne wezwania, w szczególności wynikające z błędnej oceny sytuacji, nieostrożności lub nieprzestrzegania niniejszego Regulaminu (np. nieprawidłowe użycie szafki, pozostawienie przedmiotów na urządzeniach mechanicznych) mogą skutkować obciążeniem Klienta kosztami interwencji lub innymi konsekwencjami określonymi w niniejszym Regulaminie.
- Powyższe nie wyłącza prawa Klienta do kontaktu w przypadku realnego zagrożenia lub niepewności co do stanu technicznego urządzeń. Właściciel Klub zachęca do odpowiedzialnego i świadomego korzystania z udostępnionych środków kontaktu.
§11. MONITORING WIZYJNY
- Na terenie Klubu stosowany jest monitoring wizyjny, który obejmuje wyłącznie wyznaczone strefy wspólne, w szczególności: wejścia i wyjścia z Klubu, Recepcję Klubu, ciągi komunikacyjne oraz ogólnodostępne strefy treningowe. Monitoring nie obejmuje szatni, toalet, pryszniców, ani innych pomieszczeń, w których Klienci mogą oczekiwać prywatności.
- Celem stosowania monitoringu jest:
- zapewnienie bezpieczeństwa osób przebywających na terenie Klubu,
- ochrona mienia,
- zapewnienie porządku i komfortu korzystania z usług Klubu,
- dochodzenie lub obrona przed ewentualnymi roszczeniami.
- Monitoring zarządzany jest przez Właściciela Klubu. Zapisy monitoringu wykorzystywane są wyłącznie dla zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony osób i mienia znajdującego się w Klubie. Zapisy systemu monitoringu wizyjnego przekazywane są wyłącznie uprawnionym podmiotom na ich uzasadnione pisemne żądanie. Dostęp do zapisów monitoringu wizyjnego w poszczególnych pomieszczeniach Klubu posiada wyłącznie administrator systemu monitoringu.
- Nagrania są przechowywane przez okres do 30 (trzydziestu) dni od dnia ich utrwalenia, chyba że stanowią dowód w postępowaniu lub Właściciel Klubu powziął wiadomość, że mogą stanowić taki dowód – wówczas termin przechowywania ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia tego postępowania.
- Teren Klubu objęty monitoringiem jest odpowiednio oznakowany.
- Wejście na teren Klubu jest dobrowolne, ale będzie skutkowało przetwarzaniem danych osobowych w postaci wizerunku w związku ze stosowaniem monitoringu wizyjnego.
§ 12. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA SZKODĘ
- Klient zobowiązany jest do naprawienia szkody wyrządzonej w mieniu Właściciela Klubu lub mieniu innej osoby korzystającej z usług Klubu oraz za szkody na osobie wyrządzone swoim zawinionym działaniem lub zaniechaniem.
- Właściciel Klub nie ponosi odpowiedzialności z tytułu szkody poniesionej przez Klienta, którą spowodowało zachowanie innych osób przebywających na terenie Klubu.
- Właściciel Klubu nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w związku z korzystaniem z urządzeń i sprzętu w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem, Regulaminem, instrukcjami i wskazówkami Personelu Klubu. Klient ponosi całkowitą odpowiedzialność za wszelkie skutki powyższego działania, a także za skutki niewłaściwego dostosowania rodzaju i intensywności ćwiczeń do swoich możliwości i aktualnego stanu zdrowia.
- Właściciel Klubu nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy Klienta pozostawione na terenie Klubu.
§ 13. REKLAMACJE
- Właściciel Klubu odpowiada za niewykonywanie lub nienależyte wykonywanie usług świadczonych w Klubie zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Wszelkie uwagi co do pracy Klubu i jego obsługi, reklamacje co do zgodności świadczonych usług z umowami o korzystanie z usług Klubu, czy też niniejszym Regulaminem, oraz inne skargi i wnioski mogą być zgłaszane przez Klientów w formie pisemnej poprzez pozostawienie pisma w Recepcji Klubu lub przesyłką poleconą na adres: ul. R. Traugutta 42a, 05-825 Grodzisk Mazowiecki bądź za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: manager@grafit.biz.pl.
- Pismo Klienta w przedmiocie reklamacji, skarga lub wniosek powinny zawierać imię i nazwisko, opis sprawy oraz adres korespondencyjny lub adres e-mailowy, na jaki Właściciel Klubu powinien odpowiedzieć, pod rygorem braku możliwości udzielenia odpowiedzi.
- Odpowiedź na reklamacje, skargi i wnioski zostanie udzielona w formie pisemnej na wskazany adres do korespondencji lub drogą elektroniczną na wskazany adres e-mailowy w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej otrzymania.
- Po zakończeniu procedury reklamacyjnej, Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności może:
-
- zwrócić się do właściwego wojewódzkiego inspektoratu Inspekcji Handlowej z wnioskiem o przeprowadzenie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu konsumenckiego (Alternative Dispute Resolution – ADR),
- złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przez stały polubowny sąd konsumencki działający przy wojewódzkim inspektoracie Inspekcji Handlowej,
- skorzystać z bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów,
- zwrócić się do organizacji społecznych, których celem statutowym jest ochrona praw konsumentów (np. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
-
- Skorzystanie z powyższych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest dobrowolne, co oznacza, że obie strony muszą wyrazić zgodę na taki tryb postępowania.
§ 14. ROZWIĄZANIE UMOWY O KORZYSTANIE Z USŁUG KLUBU
- Umowy o korzystanie z usług Klubu (zarówno zawarte w Recepcji Klubu jak i za pośrednictwem Strony Internetowej i Strefy Klienta), o których mowa w niniejszym Regulaminie zawarte są na czas określony i wygasają z końcem ostatniego dnia okresu na jaki zostały zawarte, bez konieczności składania przez Klienta w tym zakresie odrębnych oświadczeń woli, w szczególności z tą chwilą ustaje również Członkostwo w Klubie.
- Klient może rozwiązać umowę o korzystanie z usług Klubu (zarówno zawartą w Recepcji Klubu jak i za pośrednictwem Strony Internetowej i Strefy Klienta) ze skutkiem natychmiastowym na mocy pisemnego oświadczenia złożonego przez Klienta w Recepcji Klubu lub listownie na adres: ul. R. Traugutta 42a, 05-825 Grodzisk Mazowiecki, w przypadku naruszania przez Właściciela Klubu w sposób rażący i uporczywy postanowień niniejszego Regulaminu.
- Umowa o korzystanie z usług Klubu (zarówno zawartą w Recepcji Klubu jak i za pośrednictwem Strony Internetowej i Strefy Klienta) ulega rozwiązaniu ze skutkiem natychmiastowym na mocy oświadczenia złożonego przez Właściciela Klubu lub osoby przez niego upoważnionej jeżeli Klient rażąco lub uporczywie narusza zasady porządku określone w Klubie lub postanowienia niniejszego Regulaminu.
§ 15. ZASADY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem danych osobowych Klienta jest Grawiton spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Grodzisku Mazowieckim, przy ul. Gen. L. Okulickiego 21, 05-825 Grodzisk Mazowiecki, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001064222, NIP 1182016124, REGON 142112826, e-mail: manager@grafit.biz.pl (dalej jako „Administrator”).
- Dane osobowe Klientów przekazywane w związku z zawarciem umowy o korzystanie z usług Klubu – w tym Umowy Członkowskiej, umów dotyczących zakupu Wejścia Jednorazowego oraz korzystania z innych usług Klubu – będą przetwarzane przez Administratora (dalej jako „Umowa o Korzystanie z Usług Klubu”). Dotyczy to danych podanych zarówno w Recepcji Klubu, jak i za pośrednictwem Strony Internetowej oraz Strefy Klienta, w szczególności w ramach rejestracji i akceptacji niniejszego Regulaminu. Dane te będą przetwarzane przede wszystkim w następujących celach:
- umówienia się / dokonania rezerwacji na Trening Personalny z Trenerem Klubu, zawarcia i wykonania Umowy o Korzystanie z Usług Klubu. Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej jako „RODO”). Okres przetwarzania – przez czas trwania Umowy o Korzystanie z Usług Klubu, a następnie do upływu terminu przedawnienia ewentualnych roszczeń;
- obsługi prawnej, w tym ustalenia, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Właściciela Klubu dotyczących dążenia do ochrony prawnej. Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Okres przetwarzania – przez czas trwania Umowy o Korzystanie z Usług Klubu, a następnie do upływu terminu przedawnienia ewentualnych roszczeń;
- zapewnienia najwyższej jakości usług dla Klientów, w tym działań dotyczących zgłoszonych uwag i reklamacji – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Właściciela Klubu dotyczących dążenia do zapewnienia najwyższej jakości usług. Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Okres przetwarzania – przez okres do zakończenia obsługi zgłoszenia, chyba że w określonym przypadku niezbędne będzie ich przechowywanie przez okres przedawnienia roszczeń;
- prowadzenia profili (fanpage’y) Klubu na portalach społecznościowych oraz w serwisach internetowych, w szczególności na platformach takich jak Facebook, Instagram – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Właściciela Klubu, polegających na informowaniu o działalności Klubu, promowaniu wydarzeń, budowaniu i utrzymywaniu społeczności Członków Klubu oraz prowadzeniu komunikacji za pośrednictwem dostępnych funkcjonalności serwisów (np. komentarzy, wiadomości). Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Okres przetwarzania – do momentu usunięcia treści z platformy przez Administratora lub osobę, która je udostępniła;
- zapewnienia porządku, bezpieczeństwa osób oraz mienia znajdujących się na terenie Klubu, a także komfortu pobytu Klientów – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Właściciela Klubu dotyczących konieczności zapewnienia porządku, bezpieczeństwa na terenie Klubu oraz komfortu pobytu Klientów. Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Okres przetwarzania – przez okres niezbędny do realizacji wskazanego celu, przy czym dane z monitoringu wizyjnego będą przechowywane przez 30 (trzydzieści) dni od dnia utrwalenia, a następnie zostaną trwale usunięte, z zastrzeżeniem, że jeżeli nagrania stanowią dowód w postępowaniu lub Administrator powziął wiadomość, iż mogą stanowić taki dowód – okres ich przechowywania ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania;
- zapewnienia zgodności działania z przepisami prawnymi, w tym dokumentowania realizacji usług dla celów podatkowych, sprawozdawczych, statystycznych, rachunkowych i księgowych – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Właścicielu Klubu. Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Okres przetwarzania – okres wymagany przepisami prawa, w szczególności przepisami o rachunkowości i podatkach, lub do upływu terminu przedawnienia roszczeń – w zależności od tego, który z tych okresów upływa później;
- przyjmowania i obsługi oświadczeń o odstąpieniu od zakupu Karnetu lub Wejścia Jednorazowego za pośrednictwem Strony Internetowej i Strefy Klienta. Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Okres przetwarzania – okres przedawnienia roszczeń.
- Podanie danych identyfikujących Klienta jako strony Umowy o Korzystanie z Usług Klubu jest konieczne do zawarcia i wykonania tej umowy, w tym świadczenia usług przez Właściciela Klub. W razie odmowy podania tych danych, Umowa o Korzystanie z Usług Klubu nie będzie mogła zostać zawarta lub być wykonywana, a związane z taką odmową usługi nie będą realizowane. Niepodanie danych identyfikujących przez osoby dokonujące rejestracji w Recepcji Klubu lub na Stronie Internetowej i Strefie Klienta, oraz osoby dokonujące rezerwacji na Treningi Personalne z Trenerem Klubu, uniemożliwi jej złożenie i potwierdzenie.
- W przypadku Klientów będących użytkownikami portali społecznościowych Facebook lub Instagram, odbiorcami ich danych osobowych mogą być również inni użytkownicy tych serwisów, odwiedzający fanpage Klubu, a także administratorzy tych portali – na zasadach określonych w ich politykach prywatności. Szczegółowe informacje znajdują się pod następującymi adresami:
a) Facebook: https://www.facebook.com/about/privacy
b) Instagram: https://help.instagram.com/519522125107875 - W zakresie prowadzenia fanpage’a na platformach Facebook i Instagram, Właściciel Klubu pełni funkcję współadministratora danych wspólnie z podmiotami zarządzającymi tymi serwisami społecznościowymi, w zakresie zbierania danych statystycznych dotyczących aktywności użytkowników na fanpage’u.
- Dane osobowe Klientów mogą być także przetwarzane przez Właściciela Klubu w celach marketingowych dotyczących własnych usług i produktów, polegających w szczególności na wysyłaniu wiadomości drogą elektroniczną do osób, które wyraziły na to zgodę – przetwarzanie na podstawie zgody wyrażonej przez osobę, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). W zakresie w jakim dane przetwarzane są na podstawie zgody, ich podanie jest dobrowolne, a zgoda może być wycofana w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Dane osobowe pochodzą bezpośrednio od Klientów lub z zasobów Klubu (np. monitoring wizyjny). Państwa dane osobowe mogą być pozyskiwane przez Właściciela Klubu także od zewnętrznych operatorów i organizatorów współpracujących z Klubem w zakresie związanym z realizowaniem rejestracji w Strefie Klienta lub dokonywaniem płatności. - Do danych osobowych Klientów mają bezpośredni dostęp jedynie uprawnieni pracownicy Właściciela Klubu oraz podmioty współpracujące z Właścicielem Klubu, z którymi zawarto odpowiednie umowy. Dotyczy to firm, które świadczą usługi dla Właściciela Klubu np. firmy świadczące usługi wsparcia IT oraz dostarczające oprogramowanie lub usługi informatyczne, firmy świadczące obsługę księgową, prawną lub audytową, usługi marketingowe, firmy świadczące usługi pocztowe i kurierskie.
- Administrator nie przekazuje danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy (tj. obszar obejmujący państwa Unii Europejskiej oraz Norwegię, Islandię i Liechtenstein).
- Klientowi przysługują następujące uprawnienia związane z przetwarzaniem danych:
- prawo dostępu do swoich danych,
- prawo do sprostowania swoich danych,
- prawo do usunięcia danych,
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
- prawo do przenoszenia danych.
- Klient ma prawo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych, gdy ich przetwarzanie odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Właściciela Klubu, w szczególności gdy dane osobowe przetwarzane są na potrzeby marketingu bezpośredniego, a sprzeciw jest uzasadniony szczególną sytuacją.
- Klient ma prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Dane osobowe Klientów nie podlegają profilowaniu, ani podobnemu podejmowaniu decyzji, które opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu.
- Właściciel Klubu zastrzega prawo do zmieniania i uzupełniania niniejszych zasad i informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych, w razie stwierdzenia potrzeby ich doskonalenia lub dostosowania do zmieniających się potrzeb, warunków, możliwości technicznych lub zmian w przepisach prawa. O wszelkich zmianach Właściciel Klubu będzie informował w sposób wyraźny i jednoznaczny.
§ 16. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Właściciel Klubu zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego Regulaminu oraz Cennika.
- Informacja o planowanych zmianach zostanie udostępniona poprzez publikację nowej wersji Regulaminu i/lub Cennika w ogólnodostępnym miejscu w Recepcji Klubu oraz na Stronie Internetowej Klubu.
- Zmiany wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Właściciela Klubu, nie krótszym niż 14 (czternaście) dni od dnia poinformowania o zmianie Regulaminu lub Cennika, chyba że przepisy prawa powszechnie obowiązującego stanowią inaczej.
- W wyjątkowych sytuacjach, Właściciel Klubu może wprowadzić zmiany Regulaminu bez zachowania 14-dniowego terminu, w tym ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli:
- Właściciel Klubu podlega obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu, na podstawie którego zobowiązany jest do zmiany Regulaminu w sposób, który uniemożliwia mu dotrzymanie wyżej wymienionego 14-dniowego terminu;
- zmiana jest konieczna, aby przeciwdziałać nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną usług świadczonych w związku z Umową o Korzystanie z Usług Klubu, Umową o Prowadzenia Konta lub ochroną Klientów lub Trenerów Zewnętrznych przed oszustwami, żałośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa.
- Zmiany Regulaminu i/lub Cennika nie mają wpływu na prawa i obowiązki wynikające z Umów o Korzystanie z Usług Klubu zawartych przed datą publikacji zmian. Do takich umów stosuje się Regulamin i Cennik obowiązujące w chwili zawarcia danej umowy (np. zakupu Karnetu).
- Nowe warunki obowiązują wyłącznie w stosunku do Umów zawieranych po dacie wejścia w życie zmienionego Regulaminu lub Cennika.
- Zawarcie Umowy Członkowskiej oraz uzyskanie dostępu do usług świadczonych w Klubie na podstawie Wejścia Jednorazowego, usługi Pierwsze Wejście Próbne, Karty Partnerskiej, vouchera lub w ramach organizowanych akcji promocyjnych, możliwe jest wyłącznie po zapoznaniu się z treścią niniejszego Regulaminu oraz jego akceptacji przez Klienta z zobowiązaniem się do przestrzegania jego postanowień.
- Właściciel Klubu nie przystąpił do żadnego kodeksu dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. W przypadku przystąpienia do takiego kodeksu, Właściciel Klubu poinformuje o tym na Stronie Internetowej oraz udostępni jego treść.
- Do Umowy o Korzystanie z Usług Klubu pomiędzy Klientem a Właścicielem Klubu zastosowanie ma prawo polskie. Wszelkie spory mogące powstać w związku z jej zawarciem i wykonywaniem będą rozpoznawane przez właściwy sąd powszechny.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Uznanie za nieważne któregokolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu nie wpływa na ważność pozostałych postanowień.